تحقیقات بازاریابی عبارت است از ، گردآوری ، پردازش ، تجزیه و تحلیل نظام مند اطلاعات و داده ها در مورد کلیه پارامترهای بازار کالاها و خدمات ، بنوعی که مصرف کنندگان و مشتریان را از طریق اطلاعات ، به تولیدکنندگان و عرضه کنندگان کالاها و خدمات مرتبط می سازد.
در تحقیقات بازاریابی موضوع قابل اعتبار بودن دادههای موجود در فرآیند برنامه ریزی برای بازار گاهی جایگاهی مهمتر از خود برنامه ریزی پیدا میکند. در این زمینه همواره این سؤال ذهن دست اندرکاران صنایع را به خود مشغول مینماید که چگونه می توان به دادهها و اطلاعات معتبر برای استفاده در فاز تصمیم گیری رسید؟ ما در گردآوری، تحلیل و گزارش اطلاعات بازار تخصص داربم. ما فادریم با استفاده علمی از تکنیک های تحقیقاتی پیچیده و پیشرفته کار را در حداقل زمان ممکن و با کیفیت و کارایی بالاتری انجام دهیم. بنابراین اطلاعات لازم برای تصمیم گیری مدیران برای حضور موثرتر در بازار در دوره زمانی کوتاه تری فراهم می شود.
فعالیت های دپارتمان تحقیقات بازاریابی
تحلیل رفتار فروشندگان
مشاوره در زمینه تحقیقات کمی بازاریابی
نظرسنجی رور در رو، تلفنی، اینترنتی و پیامکی
مشاوره و آماده سازی طرح های فنی نمونه گیری
آماده سازی گزارش های تحلیلی شناخت بازار
بررسی بازار و ضریب نفوذ برند، محصول و یا خدمات
بررسی کیفیت محصول ( رنگ، طعم، مزه، بسته بندی و غیره)
مطالعه استراتژی ورود به بازار
بررسی بازار محصول یا خدمات جدید
تحقیق پیرامون تقسیم بندی بازار و مشتریان
بررسی جایگاه برند درذهن مخاطبان و عادات مصرف کنندگان
پایش بازار و کانالهای توزیع و فروش